Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Lublin > Nowy szef wojewódzkiego sanepidu

Utworzony przez amys, 20 października 2008 r. o 21:31
"[i]Co się stało z naszą klasą"...???.No właśnie co się stało z tak szacowną kiedyś instytucją jaką kiedyś był Sanepid??? Sytuacja dojrzewa aby jak to się mówi "rozpirzyć" to całe towarzystwo.Tylko jak w każdej zbiorowości większość stanowią uczciwie,za marne wynagrodzenie pracujący ludzie.I to oni padną pierwsi ofiarą różnego rodzaju czystek,pardon-reorganizacji,które wydają się nieuchronne w tak skonfliktowanych Inspektoratach.Zapytuję raz jeszcze;Co się stało z naszą klasą...??? St.insp.komunalny.[/i] Nasza klasa poznaje i pozna smak pracy w demokracji>>>>>>>>>>>>>>>>
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
12-11-2008r. minął termin składania ofert na Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Lublinie, na Powiatowego w Janowie Podlaskim , na Granicznego w Dorohusku. KTO WYSTARTOWAł DO BOJU O STOłEK?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
szefie cos ci sie pomyliło z tymi Janowami konkurs nie jest w Janowie Podlaskim tylko Lubelskim myśl co piszesz a zresztą dajcie święty spokój Sanepidowi
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dziękuje nowy za zwrócenie uwagi . Nie mylą się ....... Cytuję "Pracownicy PSSE nieotwierając przesyłki ,która spokojnie pojechała do ...... wypisali pracownicy mandat 200zł twierdząc, że w/w przesyłka zawiera materiał zakażny. .......stwierdziły ,że jeśli nasza pracownica nie przyjmie mandatu skierują sprawę do Sądu Grodzkiego. Będąc na skraju wyczerpania nerwowego , pracownica mandat przyjęła. ..nawiasem mówiąc przepisy ,na które powołuję się w nim PSSE są po raz kolejny nieadekwatne do sytuacji. ................................. Z przykrością musimy również przekazać ,że Dyrektor państwowej instytucji odgrażał się w rozmowach telefonicznych, że zamknie nam działalność , nikt nam nie uwierzy i możemy sobie już szukać pracy. ..................................... Przez 14 lat pracy i współpracy z PSSE w .........udało nam się uniknąć konfliktów (wszystkie zalecenia były wykonywane), oczekiwałyśmy więc podobnej sytuacji w Radzyniu Podlaskim.Niestety Pan Dyrektor ... traktuję PSSE jak swój "prywatny folwark', wykraczając daleko poza swoje kompetencje, a poziom kultury osobistej odbiega daleko od oczekiwanego od osoby publicznej".
Ostatnio edytowany 21 listopada 2008 r. o 12:09
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Sanepid zamknął Koziołka Brudne podłogi, ściany, stoiska z wędlinami czy przeterminowane produkty. To tylko niektóre nieprawidłowości wykryte przez Sanepid w "Koziołku" przy Lipowej w Lublinie. Lista zarzutów jest bardzo długa. Na półkach w sklepie i w magazynie inspektorzy znaleźli przeterminowane produkty: głównie mięso, wędliny i mrożonki. - Wszystkie te nieprawidłowości potwierdzają że, personel nie posiada niezbędnej wiedzy z zakresu podstaw higieny - mówi Barbara Sawa-Wojtanowicz z lubelskiego Sanepidu. Decyzja o zamknięciu została wręczona dzisiaj w późnych godzinach popołudniowych kierownikowi sklepu, który musi zapłacić 500 zł mandatu. Inspektorzy Sanepidu odwiedzili sklep na życzenie kierownictwa. Kontrola miała być przeprowadzona w celu wydania opinii na wydanie koncesji na sprzedaż alkoholu. Kiedy sklep zostanie ponownie otwarty - tego nie wiadomo. reklama Decyzja Sanepidu o unieruchomieniu "Koziołka" Sklep spożywczy ,,Koziołek” Nr 317 LSS ,,Społem” Lublin ul. Lipowa 2 Stoisko sprzedaży wędlin, mięsa, drobiu, wyrobów garmażeryjnych, sałatek, surówek, przetworów rybnych utrzymane bardzo brudno, ściany, podłoga z resztkami produktów. Stanowisko dzielenia mięsa usytuowane przy kaloryferze na którym składowane są brudne ścierki do mycia podłogi. Pień do dzielenia mięsa utrzymany brudno, przykryty papierem, sprzęt do dzielenia mięsa pokryty tłustą warstwą, utrzymany brudno. Szafki pomocnicze wewnątrz i zewnątrz utrzymane brudno, na półkach brudne, tłuste plamy, przechowywane opakowania oraz inne zbędne przedmioty(odzież ochronna personelu, w pojemniku gwoździe. Obudowa zlewozmywaka brudna w złym stanie sanitarno-technicznym- częściowo uszkodzona Komory chłodnicze utrzymane bardzo brudno, na uszczelkach i blaszanych ścianach wewnętrznych ślady pleśni, powierzchnia trudna do utrzymania w czystości , ubytki blachy na progach. Zamrażarki utrzymane brudno, nadmiernie oszronione, szyby zawilgocone brudne. Brak w nich zachowanej segregacji przechowywanych środków spożywczych. W zamrażarce z rybami składowane w czarnym, nieposiadającym stosownego atestu worku pieczywo. W chłodni w pojemniku stwierdzono przechowywanie mięsa będącego w stanie częściowego rozmrażania, co może świadczyć o ponownym wprowadzaniu mięsa do obrotu handlowego. Stanowisko obróbki wstępnej kurczaka z przeznaczeniem na rożen utrzymane brudno, zlewozmywak dwukomorowy brudny ,w jednej z komór przechowywany sprzęt pomocniczy przeznaczony do mycia i czysty. Przy zlewozmywaku gromadzone opakowania po dostawie kurczaka i sprzęt porządkowy (wiadra, miotła, pojemnik na śmieci). Wyczuwalny nieprzyjemny zapach wydobywający się ze zlewozmywaka po spuszczeniu wody. Dozowniki na środki myjące przy zlewozmywaku do mycia drobiu bardzo brudne. Stoisko sprzedaży: lady handlowe i obudowy zewnętrzne urządzeń chłodniczych utrzymane brudno z resztkami przyklejonych etykiet/cen. Sprzęt na stoisku (wagi, kasy, krajalnice) utrzymany w złym stanie higienicznym. W obrocie handlowym i w pomieszczeniu magazynowym stwierdzono środki spożywcze po upływie terminu przydatności do spożycia (głównie wędliny), jak również zamrożone produkty (mięso, wędliny) nieoznakowane. Brak do wglądu wymaganej procedury wycofania z obrotu środków spożywczych niewłaściwej jakości zdrowotnej, a tym samym kontroli wewnętrznej w tym obszarze. Stwierdzony stan potwierdza iż, personel nie posiada niezbędnej wiedzy z zakresu podstaw higieny.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
I na koniec pytanie: gdzie można jako klient zgłosić takie przypadki? Mam dzwonić do sanepidu? przyjadą jak tak to w jakim terminie ? tydzień? miesiąc? Chodzi mi o natychmiastową reakcję Sanepidu czy innej uprawnionej jednostki a nie czekanie aż "się sprzeda" Komentarz powyższy konsumenta
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Szef jesteś już tak nudny, że zostałeś sam na forum. Widać wątek mało atrakcyjny
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
[i]banda nadymanych idiotów mających się Bóg jeden wie za co ,nie dosyć że przyjdzie takie nie wiadomo co do sklepu z zamiarem sponiewierania sprzedawcy to jeszcze sami często pachną nieodpowiednio.Wydaje się im,że wszystko jest dla nich i wolno im wszystko, a to nie jest prawdą. Drodzy Państwo więcej samokrytycyzmu względem własnych postaw, mniej zapitych, cuchnących otworów gębowych i więcej kultury. HASŁO NA OBECNĄ CHWILĘ ZAMKNĄĆ WSZYSTKIE SKLEPY W NIEDZIELE WSZAK JESTEŚMY KATOLIKAMI,ŻYJĄCYMI WE DŁUG DEKALOGU.[/i] Zobacz , jak bardzo atrakcyjni są ludzie pracujący w Sanepidzie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ZNUDZONY ,żebyś się nie nudził . CZEKACIE na bardzo atrakcyjnego Wojewódzkiego Dyrektora , a nie kompetentnego i przygotowanego merytorycznie, na jaki okres ( rok czy dwa lata i następny konkurs)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zobacz znudzony ,jak atrakcyjnie obsługuje się petentów w zacnej instytucji Sanepid "Sądząc, że taki sposób i częstotliwość kontroli są być może spowodowane samowolą pracowników , udałyśmy się w dobrej wierze , do Pana ... .Po ponad godzinnym oczekiwaniu pod gabinetem ... w bardzo niegrzeczny sposób ,nieprzystający urzędnikowi państwowemu ,w obecności swojej sekretarki odmówił rozmowy.Po raz pierwszy zetknęłyśmy się z taką nieuzasadnioną agresją ze strony pracownika urzędu, więc zaszokowane udałyśmy się do kontrolującej nas pracownicy PSSE. Poinformowała nas ona ,że wszystkie kontrole wykonywała na wyrazne polecenie Pana Dyrektora otrzymującego ponoć donosy o nieprawidłowościach. W trakcie rozmowy pojawił sie ... i poinformował nas ,że jest rzecznikiem prasowym PSSE i poinformuje prasę o przewożeniu przez nas materiału zakaznego transportem publicznym(brak dowodów widocznie nie stanowił dla niego problemu)............"
Ostatnio edytowany 20 listopada 2008 r. o 10:05
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nowy ,moderator ,znudzony, Lunka pochwalcie się kto został nowym atrakcyjnym i zacnym ORAZ PRZYGOTOWANYM MERYTORYCZNIE Dyrektorem WSSE w Lublinie , który będzie bronił powiatowych dyrektorów . Nie było z kogo wybierać? Chyba startowali do konkursu ...... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA) ONI TAM JUż BYLI I POKAZALI CO POTRAFILI. KUPUJCIE KWIATKI I WKUPUJCIE SIę.
Ostatnio edytowany 1 grudnia 2008 r. o 08:59
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"W rozpatrywanym przypadku punkt poboru prób do analiz medycznych zamierzano urządzić w jednym z pomieszczeń budynku Przychodni Rejonowej .... w Radzyniu Podlaskim , A WIęC W OBIEKCIE USłUG ZDROWIA. Sposób użytkowania pozostaje bez zmian. Nie było więc podstaw do stosowania art.71 ustawy Prawo Budowlane i żądania na jego podstawie projektu adaptacji pomieszczenia. Ządanie od podmiotu prowadzącego laboratorium dowodu rejestracji w Krajowej Izbie Diagnostyków stanowi przekroczenie kompetencji................Kontrola fachowości personelu wykracza poza kompetencje PIS. Z protokółu kontroli z dnia 20.01..... nie wynika w sposób jednoznaczny co zawierała przesyłka podana 19-01-.... kursowym autobusem PKS do .... Skoro było podejrzenie przewozu materiału zakaznego należało sprawdzić zawartość opakowania ....................... Natomiast przywołany również art.56 ust.1 ustawy Prawo budowlane ma zastosowanie w stosunku do inwestora , na którego, w decyzji o pozwolenie na budowę ( zmianę sposobu użytkowania )nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego. Na podstawie analizy dołączonych do pism kopii dokumentów można ocenić ,że postępowanie administracyjne PPIS w Radzyniu Podlaskim prowadzone było sposób dosyć chaotyczny i mało profesjonalny prawdopodobnie bez niezbędnych konsultacji z radcą prawnym. Popełniono kilka błędów i ostatecznie nie wyegzekwowano wszystkich uchybień........" Widać fachowość pracowników PSSE w Radzyniu PODL. ... (zastępcy Dyrektora), ... i samego Dyrektora ... Protokół sporządza się następnego dnia . Drogie Panie ma kogo bronić Dyrektor . Zakres obowiązków wykonujecie na szóstkę.>>>>>>>>>>>>>
Ostatnio edytowany 24 listopada 2008 r. o 10:09
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Widać fachowość pracowników PSSE w Radzyniu PODL. ... (zastępcy Dyrektora), ... i samego Dyrektora ... Kto z powyższego zdania usunął nazwiska z miejsc, po których zostały kropki. Widać fachowość pracowników PSSE w Radzyniu PODL. Alicji ...(zastępcy Dyrektora), Elżbiety ...i samego Dyrektora Mirosława ... Czego się wstydzicie fachowcy?
Ostatnio edytowany 25 listopada 2008 r. o 19:28
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
"Prywatne laboratorium Analiz Medycznych w ...... prowadzimy od 14 lat. Znając procedury pierwsze kroki po zawarciu umowy najmu lokalu ( dn.02-10-2005r.) skierowałyśmy do PSSE w Radzyniu -Podlaskim , gdzie w sekretariacie złożyłyśmy pismo z prośbą o wydanie opinii wynajętego lokalu( brak kopii dokumentu sporządzonego odręcznie w Radzyniu Podlaskim). W odpowiedzi otrzymałyśmy pismo naszpikowane paragrafami np . prawa budowlanego." Kto zabrał dokument złożony w sekretariacie ? Nie zrobił Pan Panie .... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA) zebrania i wskazał osobę , która zabrała to pismo . Robił Pan zebrania i stawiał zakład w gotowości bojowej , bo zginął dokument , a pózniej się znalazł. Trzeba było zrobić powtórkę z rozrywki. Dokument był złożony do Pana. Gdzie on zginąl? Zapewne trzeba było , by zginął ,bo był dowodem w skardze złożonej przez prywatne laboratorium na Pana do Lublina . Co sekretarka zabrała >>>>>>>>>>>>>
Ostatnio edytowany 1 grudnia 2008 r. o 08:50
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Znów we wpisie 213 zginęły nazwiska .... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA) Czego się wstydzicie, prawdy .Prawda boli. Pan .... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA) wybrał drogę sprawiedliwości , ale nie wobec wszystkich . Innymi osobami mógł Pan ... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA) pomiatać, tylko bronił donosicieli i miernotę. Co Panie .... funkcjonuje laboratorium badania wody , ile pomógł Pan Lajtar, trzeba było zwolnić Pana Zbigniewa , bo nie chciał być kierownikiem laboratorium , ale Pan... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA) pozostał nadaje sie na kazde stanowisko pracy do laboratorium do nadzoru. Został pochwalony PAN za jego przyjęcie do Sanepidu przez Pana .... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA). Na tym polegała sprawiedliwość i prawda w zacnej instytucji PSSE RADZYń-PODLASKI.
Ostatnio edytowany 1 grudnia 2008 r. o 08:52
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To juz jest NOWY dyrektor WSSE ...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
SS NAJLEPIEJ ZADZWONIć I ZAPYTAć ZWIąZKOWCóW Z LUBLINA , RADZYNIA .
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
6 Użytkowników czyta ten temat Jak państwo wiedzą, publicznie zobowiązaliśmy się do zajęcia się sprawą inspekcji sanitarnych ze względu na bardzo wiele wniosków obywatelskich wskazujących na złe, biurokratyczne przepisy w tym zakresie. Z drugiej strony dają one nadmierne uprawnienia inspektorom sanitarnym, są więc korupcjogenne i bardzo opóźniają uzyskiwanie niezbędnych zezwoleń. W tym celu Komisja będzie chciała zająć się po wakacjach zmianami w przepisach dotyczących inspekcji. NADMIERNE UPRAWNIENIA WYKORZYSTAł PAN DYREKTOR ......... (CZĘŚĆ WPISU ZOSTAŁA USUNIĘTA) DOPUSZCZAJąC NA TERENIE SWOJEGO DZIAłANIA SAMOCHóD CIężAROWY UNIWERSALNY DO PRZEWOZU ZWłOK, OBIEKT KOMUNALNY BEZ BIEżąCEJ WODY I KANALIZACJI , żąDAł DOKUMENTACJI...ZMIANY SPOSBU przeznaczenia obiektu , w obiekcie slużby zdrowia >>>> dokładnie po gabinecie ginekologicznym urządzano punkt poboru krwi i moczu , CODZIENNIE MIAł STAWIć SIę DO KONYTOLI W PSSE RADZYN-PODL.SAMOCHóD DO PRZEWOZU KRWI I MOCZU ITP.
Ostatnio edytowany 1 grudnia 2008 r. o 08:53
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
MODERATOR DLACZEGO USUWANE Są NAZWISKA (...) ITP. JAKI TO BęDFZIE DOWóD, Z JAKIEGO KODEKSU .ZOSTAł USUNIęTY CAłY WPIS . KOMU PRZESZKADZAł . CZEGO WSTYDZI SIę PAN (...)..SWOICH RZądów .świetnych pracowników. CO DZWONI PAN (...) DO REDAKCJI" DZIENNIKA WSCHODNIEGO " I KAżE USUWAć NAZWISKA . NIECH W ZAKłADZIE POWOłA KOMISJę śLEDCZą , MA W TYM DOśWIADCZENIE ,NIE BęDZIE CHYBA PROBLEMU ZE SKłADEM OSOBOWYM : (...), KIEROWNICZKA LABORATORIUM,JAK ZBRAKNIE, TO JESZCZE DWIE PANIE ZE ZMYWALNI NA JEDNO LABORATORIUM BADANIA G&&&A Z"AKREDYTACJą", KTóRE JEST PEWNIE W 100 AKREDYTOWANYCH LABORaTORIach MIKROBIOLOGICZNYCH. JESłI LABORATORIUM NIE MA AKREDYTACJI , JAK W USUNIęTYM WPISIE MóWIł GłóWNY INSPEKTOR SANITARNY, TO NA PODSTAWIE CZEGO FUNKCJONUJE . POWIEDZANO , ZE LABORATORIóW JEST ZA DUżO , UTRZYMUJE SIę JE SZTUCZNIE , żEBY LUDZIE PRACOWALI I POCHłANIALI PIENIąDZE BUDżETOWE. GDYBY pAN DYREKTOR (...) MIAł WYPRACOWAć JAKO PRZEDSIęBIORCA TYLKO LUDZIOM Z LABORATORIUM NA PENSJę ,TO BY NIE UTRZYMYWAł .PAńSTWO DAJE PIENIąDZE WIęC NIE WAżNE ,CZY MA AKREDYTACJE , CO SIę ROBI , ILE SIę ROBI PRóB W RAMACH NADZORU. NIE MA W RADZYNIU SPITALA ZAKAżNEGO, ANI ODDZIAłU ZAKAżnego ,tyle macie zatruć. laboratorium słuzy do czego zarabiania pieniędzy przy wykorzystaniu pieniędzy budżetowych i w godzinach pracy , chyba nie godzi się to z zadaniami inspekcji sanitarnej.
Ostatnio edytowany 2 grudnia 2008 r. o 08:56
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Biuletyn nr: 1054/VI Komisja: Komisja Nadzwyczajna "Przyjazne Państwo" do spraw związanych z ograniczeniem biurokracji /nr 158/ Data: 06-08-2008 Mówcy: Dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Krzysztof Brzózka Główny inspektor ochrony środowiska Andrzej Jagusiewicz Poseł Krzysztof Jurgiel /PiS/ Zastępca głównego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych Stanisław Kowalczyk Przedstawiciel wnioskodawców dr Paweł Policzkiewicz, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lublinie Prezes Stowarzyszenia Cukierników, Karmelarzy i Lodziarzy RP Jan Olczak Przewodniczący poseł Janusz Palikot /PO/ Poseł Marek Wikiński /Lewica/ Główny inspektor sanitarny Andrzej Wojtyła Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marian Zalewski Komisja Nadzwyczajna „Przyjazne Państwo” do spraw związanych z ograniczaniem biurokracji, obradująca pod przewodnictwem posła Janusza Palikota (PO), przewodniczącego Komisji, rozpatrzyła: – informację o potrzebie reorganizacji dotychczasowych struktur kontroli urzędowej z zakresu zdrowia publicznego. W posiedzeniu udział wzięli: Marian Zalewski podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi wraz ze współpracownikami, Andrzej Wojtyła główny inspektor sanitarny wraz ze współpracownikami, dr Paweł Policzkiewicz przedstawiciel wnioskodawców – Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lublinie, Krzysztof Brzózka dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wraz ze współpracownikami, Andrzej Jagusiewicz główny inspektor ochrony środowiska wraz ze współpracownikami, Stanisław Kowalczyk zastępca głównego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych wraz ze współpracownikami, Anna Waszuk naczelnik wydziału w Ministerstwie Zdrowia wraz ze współpracownikami, Mikołaj Tarna referendarz w Ministerstwie Finansów, Ryszard Grodzicki doradca prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Konrad Kalata główny specjalista prawny w Głównym Inspektoracie Sanitarnym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Robert Kapsz starszy specjalista w Ministerstwie Obrony Narodowej, Tadeusz Nierebiński główny inspektor sanitarny Wojska Polskiego, Zbigniew Niewójt zastępca głównego inspektora farmaceutycznego, Tadeusz Kłos zastępca głównego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa, Jadwiga Guderka dyrektor w Głównym Inspektoracie Inspekcji Handlowej, Jan Olczak prezes Stowarzyszenia Cukierników, Karmelarzy i Lodziarzy RP. W posiedzeniu udział wzięli pracownicy Kancelarii Sejmu: Andrzej Kniaziowski i Jolanta Ostrowska – z sekretariatu Komisji w Biurze Komisji Sejmowych. Przewodniczący poseł Janusz Palikot (PO): Otwieram posiedzenie Komisji. Posiedzenie to jest poświęcone dyskusji nad założeniami do ewentualnej ustawy o reorganizacji dotychczasowych struktur kontroli urzędowej z zakresu zdrowia publicznego. Wpłynęły do nas dwie propozycje, przy czym – jak się dowiedziałem – propozycja nr 1 jest nieaktualna. Będziemy dyskutować nad propozycją nr 2. Mamy ją w materiałach przekazanych państwu na to posiedzenie. Jak państwo wiedzą, publicznie zobowiązaliśmy się do zajęcia się sprawą inspekcji sanitarnych ze względu na bardzo wiele wniosków obywatelskich wskazujących na złe, biurokratyczne przepisy w tym zakresie. Z drugiej strony dają one nadmierne uprawnienia inspektorom sanitarnym, są więc korupcjogenne i bardzo opóźniają uzyskiwanie niezbędnych zezwoleń. W tym celu Komisja będzie chciała zająć się po wakacjach zmianami w przepisach dotyczących inspekcji. Wystosowaliśmy zapytania do różnych organizacji. Wpłynęła m.in. ta propozycja, której poświęcone jest dzisiejsze spotkanie. Pozwala nam dyskutować o założeniach do nowelizacji. Autorem tego wniosku jest pan dr Paweł Policzkiewicz. Oddaję mu głos z prośbą o wprowadzenie do dyskusji. Przedstawiciel wnioskodawców dr Paweł Policzkiewicz, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lublinie: Pracując nad reorganizacją jednostek kontroli urzędowej z zakresu zdrowia publicznego, braliśmy pod uwagę 10 inspekcji, które w szerokim tego słowa znaczeniu działają w obszarze zdrowia publicznego, jak również 5 agend, które zostały wydzielone przez okres kilku lat z Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Celem naszej pracy było przede wszystkim zmniejszenie liczby jednostek kontrolujących funkcjonujących jako nadzór państwa w zakresie zdrowia publicznego. Jednocześnie chcieliśmy, co niejednokrotnie zdarza się w praktyce, wyeliminować obszary wspólne kompetencji i kontroli. Jest to często nie w pełni określone w ustawie odnośnie do funkcjonowania poszczególnych inspekcji, których działalność pokrywa się częściowo. Są też takie miejsca, gdzie pozostają białe plamy. Prowadzenie wspólnej inspekcji wyeliminowałoby takie sytuacje. Chodzi także o poprawę efektywności nadzoru. Wspólne, zorganizowane kontrole, które nie nękają przedsiębiorców i zakładów pracy szacowałyby, a następnie eliminowały zagrożenia zdrowotne w zakładach pracy. Oznacza to również zmniejszenie uciążliwości dla podmiotów gospodarczych. Należy pamiętać, że bardzo ważną sprawą są laboratoria, które inspekcje w większości posiadają. Są one dobrze wyposażone, a nie wykorzystuje się ich w należyty, efektywny sposób. Np. w mieście wojewódzkim może ich być ok. 6. Są 2 laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej, inspekcji weterynaryjnej, ochrony środowiska itd. Ich działalność może być również ograniczona do jednego laboratorium w dawnym mieście wojewódzkim i to byłby nadzór państwa. Pozostałe laboratoria mogłyby zostać sprywatyzowane lub stać się własnością samorządu lub innych organizacji. Byłyby konkurencyjne w obszarze badań laboratoryjnych. Uważam, że musi istnieć nadzór państwa w postaci laboratoriów, ale tych placówek nie musi być tak wiele. Te same badania można przeprowadzać w laboratorium inspekcji weterynaryjnej, co w laboratorium inspekcji ochrony środowiska lub inspekcji sanitarnej. Są to świetnie przygotowane placówki. Ich mnogość powoduje, że są one nie w pełni wykorzystywane, trudno je wszystkie akredytować, ponieważ jest to drogie, trudno jest szkolić pracowników, gdyż to też jest drogie. Doszliśmy do wniosku, że warto zostawić jedno laboratorium w dawnym mieście wojewódzkim. Należy też podkreślić, że funkcjonowanie wszystkich inspekcji wiąże się z dużymi kosztami. Można zatem je obniżyć. Obliczaliśmy szacunkowo, choć nie uzyskaliśmy wszystkich danych z poszczególnych inspekcji, że można nawet o 40% zmniejszyć wydatki państwa na utrzymywanie inspekcji. Nie można zwolnić państwa z nadzorowania bezpieczeństwa zdrowia ludności, nie chcemy tego robić. [b]Pragniemy ograniczenia liczby
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 11 z 12

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...